dimarts, 11 d’octubre del 2011

El redemptor/ Jo Nesbo



L’assassinat d’un treballador de l’Exèrcit de Salvació en una celebració nadalenca a Oslo sembla obra d’un professional: després de disparar la víctima a boca de canó, l’autor del crim ha desaparegut de la ciutat sense deixar rastre.


Quan en Harry Hole fica el nas en la investigació, descobreix coses ben sorprenents: primer, que tot ha estat ordenat per algú de dins de la mateixa organització benèfica; segon, que el sicari contractat és un antic soldat de la guerra de Iugoslàvia amb fama arreu d’Europa, i tercer, i més important, que l’assassí potser s’ha equivocat de víctima i ha mort algú innocent. Mentre quadra aquest trencaclosques –i de passada salva la vida de l’home que en realitat havia d’haver mort–, en Hole intenta recompondre la seva cada vegada més malmesa vida privada.

JO NESBO està considerat un dels escriptors del gènere més interesants d'Europa. La seva primera obra, Flaggermusmannen ("l'home ratpenat") va guanyar el premi a la millor novel·la escandinava del 1997 inaugurava així la sèrie del detectiu Harry Hole, que ha anat guanyant lectors títol a títol. Jo Nesbo ha venut més de 5 milions de llibres arreu del món. S'ha fet un lloc en el mercat anglès, on té titols entre els 25 més venuts.+

1. En cada nou títol, Jo Nesbo es consolida com un autor escandinau sòlid i amb personalitat.

2. A Hollywood es prepara una produccío de gran pressupost de la seva novel·la. Els caçatalents, l'anterior a El pit-roig (Proa la publicarà la primavera del 2012). La pel·lícula marcarà la internacionalització del fenomen Jo Nesbo.

3. Potser, Jo Nesbo sigui una de les visites de BCNegra 2012.



El Redemptor
Jo Nesbo
Proa 2012